...
שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן: מדוע זה משתלם לעסק שלכם?

 

איך אוכל לגרום לעסק לבלוט בתוך ים של מידע ופרסומות? שאלה זו לבטח מוכרת לכם כבעלי עסקים או אנשי שיווק. בעידן הדיגיטלי, המתאפיין בין היתר במערכות פרסום מתוחכמות המאפשרות להגיע ישירות אל קהל היעד ולשפר ביצועים, התשובה לשאלה זו היא יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך. שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing), הוא כיום הליבה של כל אסטרטגיה שיווקית, והוא יוצר קשר אישי עם הלקוחות, בונה אמון וגורם לתחושת שביעות רצון מקיום הקשר עם המותג.

בכתבה זו אענה על השאלות מהו שיווק באמצעות תוכן? מהן הפלטפורמות הנפוצות לשימוש בו? מה ההבדל בינו לבין השיווק המסורתי? כיצד תוכלו לספק ערך אמיתי ללקוחותיכם? איך תוכלו לשלב הנעה לפעולה? וגם: אספק דוגמאות לקמפיינים מוצלחים של שיווק באמצעות תוכן וסטטיסטיקות מהעולם.

 

שיווק באמצעות תוכן הגדרה

שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיה שמטרתה למשוך את קהל היעד. אסטרטגיה זו משתמשת ביצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך, והוא מועבר באמצעות מדיות שונות כדוגמת בלוגים, פוסטים ברשתות החברתיות, סרטונים ופודקאסטים.

חשוב להבין כי לא מדובר בשיווק ישיר, אלא בשיווק עקיף שאינו מתאמץ למכור. שיווק באינטרנט באמצעות תוכן מבסס מומחיות, מגדיל את המודעות למותג, מחזק נוכחות בשוק ומגביר את האמון של קהל היעד במותג. שיטה זו נחשבת לאפקטיבית במיוחד להגדלת כמות הלקוחות ושימורם, והיא מתאימה לשוק העסקי (B2B) ולשוק הפרטי (B2C).

 

שיווק תוכן באינטרנט: פלטפורמות נפוצות

כאשר אנו מוקפים בהמון פרסומות, גלויות או סמויות, שיווק דיגיטלי, שאינו משתמש בתוכן איכותי, כמעט בלתי אפשרי. להלן הפלטפורמות הנפוצות לביצוע שיווק באמצעות תוכן:

 

  • ניוזלטר: תוכן מעולה, עקבי ובעל ערך, יוצר ציפייה אצל הקהל. מלבד רלוונטיות וערך התוכן, השומרים על קשר עם קהל היעד ומחזקים אותו, הציפייה מגדילה את הסיכויים לביצוע המרות בעתיד. חשוב להדגיש, כי יש חשיבות רבה להתאמה אישית וסגמנטציה של הניוזלטרים

 

  • שיווק במדיה החברתית: אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן משמשת בסיס לשיווק יעיל במדיה החברתית. כך למשל, בעת ביצוע שיווק בפייסבוק, חשוב ליצור תוכן אינטראקטיבי המעודד שיחה ומעורבות כדוגמת פוסטים עם שאלות מעוררות מחשבה ודיון. מעורבות גבוהה מובילה להגברת נראות המותג בפיד הפייסבוק של הלקוחות

 

  • קידום אורגני – SEO: מנועי החיפוש מתגמלים עסקים היוצרים באופן עקבי תוכן איכותי ובעל ערך. יש חשיבות רבה לביצוע מחקר מילות מפתח וליצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך אשר ישפר את מדדי המעורבות וכתוצאה מכך גם את הדירוג במנועי החיפוש

 

  • יחסי ציבור (יח”צ): אסטרטגיות יחסי ציבור מוצלחות צריכות להתייחס לנושאים מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד, וכאן שוב אדגיש את החשיבות של סיפוק ערך. כך למשל, אפשר לפרסם מאמרי מומחים, ראיונות עם גורמים בחברה המשווקת או סיפורי תוכן הקשורים לעסק, במטרה לספק ערך ולהעשיר את עולם הידע של קהל היעד

 

  • PPC (Pay Per Click): כדי שמודעות פרסומיות יובילו לתוצאות הרצויות, צריך שיהיה תוכן טוב ובעל ערך מאחוריהן (כולל הנעה לפעולה). תוכן איכותי, המותאם היטב לקהל היעד של המודעה, מבטיח שהמשתמשים ימצאו מידע רלוונטי ובעל ערך, וזה מגדיל את הסיכויים לביצוע המרה ולשיפור מדד ה-ROI (תשואה על ההשקעה)

 

יש לשקול אסטרטגיית תוכן הקובעת כיצד תוכן נוצר ומנוהל ברחבי הארגון.

 

שיווק באמצעות תוכן: על אילו פרמטרים עסקיים הוא משפיע?

שיווק באמצעות תוכן, בהנחה והוא רלוונטי ובעל ערך, הוא כלי עוצמתי עבור כל עסק, והוא יכול להוביל לאחד או יותר מהיתרונות הבאים:

 

  • הגדלת המכירות: תוכן משכנע ומועיל יכול להנחות לקוחות פוטנציאליים לאורך תהליך הקנייה באמצעות תהליך סבלני ומתוחכם, ולגרום להם להיות לקוחות משלמים

 

  • חיסכון בעלויות: שיווק באמצעות תוכן יכול להיות יעיל יותר מבחינת עלות ביחס לשיטות השיווק המסורתי. פרסום תוכן איכותי באינטרנט דורש השקעה ראשונית ועקביות, אך הוא מוביל לתוצאות בטווח הארוך

 

  • לקוחות טובים ונאמנים יותר: תוכן איכותי בונה אמון ומעמיק את הקשר עם הלקוחות, המרגישים מחוברים יותר למותג ונוטים להיות נאמנים ולבצע רכישות נוספות

 

  • הכנסה מונעת תוכן: במקרים מסויימים, התוכן עצמו יכול להיות מקור ההכנסה. לדוגמה, מגזינים עם כתבות המספקות ערך ועניין לקוראים בעלי מנוי, פודקסטים עם פרסומות או ערוצי “YouTube” בהם יוצרי התוכן מכניסים כסף באמצעות פרסום. למעשה, מדובר על גישה ייחודית וספציפית בתוך התחום של שיווק באמצעות תוכן, בו התוכן עצמו הוא המוצר או השירות הנמכר

 

 

Case Study: חברת “HubSpot” משתמשת בשיטת שיווק באמצעות תוכן

“HubSpot” היא חברת תוכנה שהוקמה בשנת 2006 ומספקת פלטפורמה למשיכת לקוחות. כשמייסדי החברה הבחינו בצורך של חברות ועסקים להתמודד עם שינויים בתכנון אסטרטגיה שיווקית בעידן הדיגיטלי, הם החליטו לפתח פלטפורמה המשלבת שיווק, מכירות ושירות לקוחות, ומספקת גם מענה לצורך בביצוע שיווק באמצעות תוכן בצורה איכותית.

המפתח להצלחת “HubSpot” היה יצירת תוכן עקבי, מתוכנן, בעל ערך, ורלוונטי, המשלב מידע שימושי עבור קהל היעד. החברה יצרה בלוגים, מדריכים וספרים אלקטרוניים, וסיפקה גם מחקרים התומכים בתוכן, וכל אלו הובילו ליצירת ערך אמיתי למשתמשים. התוכן שסיפקה החברה לא רק הציע מידע חשוב, אלא גם יצר קשר רגשי עם הקוראים ובנה אמון.

באמצעות יצירת תוכן איכותי, חברת “HubSpot” הפכה למובילה בתחום ה-“Inbound Marketing”, המכונה בעברית שיווק נכנס, ומהווה שיטה למשיכת לקוחות באמצעות תוכן מועיל ואטרקטיבי. השימוש שלהם בשיטת שיווק באמצעות תוכן איפשר להם להגדיל את קהל הלקוחות, לגבש מעמד כמומחים בתחומם, ולסייע ללקוחות שלהם לייצר מערכות שיווק יעילות ומדוייקות יותר. בסופו של דבר, אסטרטגיה זו הובילה להצלחה מסחררת של החברה ושל לקוחותיה.

 

מה ההבדל בין שיווק תוכן לבין שיווק מסורתי?

בעוד ששיווק מסורתי מתמקד במסרים ישירים ומתאפיין בפרסום אגרסיבי, שיווק באמצעות תוכן נוקט בגישה עדינה ומתוחכמת יותר. שיווק באמצעות תוכן מדגיש את המומחיות והערך שהעסק מציע, ומעביר ללקוחות מסר של הערכה והבנה באמצעות כך שהוא מוביל אותם בשביל לקבלת החלטת רכישה מושכלת. באמצעות אסטרטגיה זו, המכבדת את אינטליגנציית הלקוחות, ניתן לבנות אמון עמוק ולשמר את הלקוחות לאורך זמן.

 

דוגמה להמחשת ההבדלים: חברת ציוד ספורט

כדי להמחיש את ההבדלים, אספק דוגמה על חברה דמיונית המייצרת ציוד ספורט ומשתמשת בשתי גישות השיווק. החברה מפרסמת באופן ישיר את המוצרים שלה ומדגישה את המחירים והמבצעים המיוחדים. המטרה היא לשכנע את הצרכן לבצע רכישה מיידית, ולמעשה מדובר בגישת השיווק המסורתית.

במקביל, החברה משתמשת בשיטת שיווק באמצעות תוכן באמצעות פרסום סדרת כתבות בבלוג שלה בנושא ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית, מפרסמת סרטוני הדרכה על אימונים אפקטיביים ומפיקה פודקאסט בו היא מארחת מומחים. כך, למעשה, היא לא עוסקת רק במכירת מוצריה, אלא מספקת ערך ללקוחותיה ומגדילה את סיכוייהם להיות מעורבים בתוכן באמצעות לייקים, תגובות, שיתופים, זמן שהייה בעמוד או כל פרמטר מעורבות אחר המאותת לאלגוריתמים השונים שיש כאן ערך. בטווח הארוך, נוצר קשר עם הלקוחות, ומעבר לכך שגדלים הסיכויים שלהם להיות לקוחות משלמים, גדלים גם הסיכויים שיבצעו רכישות חוזרות.

דוגמה זו ממחישה כיצד שיווק באמצעות תוכן מתמקד בבניית קשרים, יצירת אמון והענקת ערך אמיתי ורלוונטי ללקוח, ואת ההבדלים בינה לבין פרסום ישיר ומיידי המאפיין את השיווק המסורתי.

 

שיווק תוכן: נתונים סטטיסטיים

נתונים סטטיסטיים מצביעים על יעילות גבוהה של שיווק באמצעות תוכן לעסקים:

 

  • 73% ממשווקי B2B ו-70% ממשווקי B2C משתמשים בשיטת שיווק תוכן*

 

  • 72% מהמשווקים מאמינים כי אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן בה השתמשו הגדילה את המעורבות והתנועה באתר הבית שלהם*

 

  • 76% מהמשווקים מדווחים כי שיווק באמצעות תוכן מייצר לידים*

 

  • 82% מהחברות משתמשות בשיטת שיווק באמצעות תוכן*

 

  • 83% מהמשווקים אומרים שהתמקדות באיכות ולא בכמות התוכן עדיפה, גם אם המשמעות היא פרסום בתדירות נמוכה יותר*

 

  • 94% ממשווקי B2B משתמשים במאמרים קצרים, 84% בסרטונים ו-78% במקרי לקוחות (Case Studies). כמו כן, 58% מהם דיווחו כי תוכן עזר להם לייצר יותר מכירות**

 

  • משווקי B2C מקדישים 26% בממוצע מתקציב השיווק הכולל שלהם בנושא שיווק באמצעות תוכן. משווקי התוכן המצליחים ביותר מקדישים 40%

 


שיווק באינטרנט באמצעות תוכן: שלושה דגשים

להלן שלושה דגשים האמורים להיות קווים מנחים בהנחה ובחרתם לעבוד בשיטת שיווק באינטרנט באמצעות תוכן:

 

  • עקביות: היו עקביים ביצירת והפצת התוכן. פרסום תוכן קבוע ועקבי יוצר הרגל בקרב הקהל שלכם ומעודד חזרה. חשוב להדגיש, שזה כולל לא רק את התדירות בה אתם מפרסמים, אלא גם את האיכות, הערך והרלוונטיות של התוכן. כך למשל, עקביות בסגנון ובאיכות כדוגמת שמירה על קו עיצובי, סגנון כתיבה עקבי, איכות תמונות ועיצוב גרפי, מסייעים ללקוחות להכיר ולהתחבר למותג שלכם. חשוב להבין כי תוכן יעיל מהווה בסיס לדיאלוג עם הלקוחות ומעודד אינטראקציה

 

  • הנעה לפעולה (CTA – Call to Action): ניתן וכדאי גם לקדם הנעה לפעולה, אך חשוב לעשות זאת באופן מתוחכם ועדין. אני ממליץ לעשות זאת רק לאחר שקהל היעד קיבל ערך ומוכן לביצוע האינטראקציה (ההמרה) אליה אתם מייעדים את התוכן

 

  • אנליזת נתונים: חשוב לבצע אנליזה של התנועה באתר, הכוללת את הזמן שהושקע בקריאת התוכן, כמות התגובות והשיתופים ברשתות החברתיות ומהותם (האם אנשים אהבו את התוכן?), בדיקת מדדי ההמרה ועוד. ניתוח נכון של הנתונים יאפשר לכם להתאים את התוכן לקהל היעד, לשפר את איכותו, להגביר את רמת ההשפעה שלו, ובאופן כללי – לקבל החלטות שיווקיות מושכלות

 

שילוב גורמים אלו יאפשר לכם להיות ממוקדים ויעילים יותר כאשר אתם מבצעים שיווק באמצעות תוכן.

 

שיווק באמצעות תוכן עם הנעה לפעולה דוגמה: חברת תכנון גינות

נניח שאתם בעלי חברת תכנון גינות או מנהלי השיווק הדיגיטלי שלה. כחלק מאסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן, אתם יוצרים סדרת כתבות (פוסטים) בבלוג באתר החברה, המתמקדות בטיפים לעיצוב הגינה, מגמות עיצוב חדשות ואופנתיות וטכניקות לגינון ירוק, ושולחים אותן בניוזלטר שבועי. כל אחת מהכתבות מספקת ערך אמיתי ומעשי לקוראים, ובמקביל, מדגימה את היצירתיות של החברה ומבססת את רמת המומחיות שלה.

בסוף כל כתבה, אתם מצרפים הנעה לפעולה עדינה: “רוצים להפוך את החלום למציאות? צרו איתנו קשר לייעוץ חינם”. חשוב לשים לב, כי ההנעה לפעולה מגיעה לאחר שהקורא כבר קיבל טיפים, ערך והשראה מהפוסט. מדוע? כי עכשיו, הנטייה שלו להיענות לבקשה שלכם היא גבוהה יותר. הוא במצב רוח טוב כי עניתם לו על הצורך או השאלה שהוא שאל, ולמעשה מדובר על שילוב של רלוונטיות וערך. כמו כן, ביססתם את המומחיות שלכם בעיניו ומבחינתו אתם מקצוענים. הסכימו איתי שקל יותר עכשיו לגרום לו לבצע המרה, נכון?

כדי למדוד את הצלחת התוכן שלכם, עקבו אחר נתונים כמו מספר הביקורים בעמוד, זמן השהייה הממוצע, מספר וסוג ההמרות. ניתוח הנתונים יאפשר לכם להבין איזה תוכן תורם יותר למעורבות ומייצר יותר המרות,  ובהתאם לכך תוכלו להתאים ולשפר אותו.

 

שיווק באמצעות תוכן

גם חברה לעיצוב גינה יכולה להשתמש בצורה
חכמה בשיטת שיווק באמצעות תוכן

 

שיווק באמצעות תוכן מחקרים

מחקרים של “האגודה לשיווק תוכן” (CMI – Content Marketing Institute) מלמדים כי שיווק באמצעות תוכן משמש עסקים גדולים, בינוניים וקטנים, ואפילו סוכנויות ממשלתיות. המחקרים מצביעים על טרנדים, אתגרים וטקטיקות נפוצות בתחום, ומציגים נתונים על יעילות שיווק מבוסס תוכן בעולם העסקי והממשלתי. כמו כן, המחקרים מספקים תובנות לגבי המצב הנוכחי והמגמות העתידיות של שיווק באמצעות תוכן יחד עם האתגרים, האסטרטגיות והטכנולוגיות הקשורות לתחום.

 

שיווק באמצעות תוכן: העתיד כבר כאן

חשיבותו של התוכן בעולם השיווק הדיגיטלי הולכת ומתחזקת, וכך צפוי גם בעתיד. למעשה, מדובר לא רק על כלי שיווקי, אלא גם על מפתח ליצירת חוויה עשירה, מעשירה, משמעותית, רלוונטית ובעלת ערך. תוכן יצירתי, המותאם בקפידה לקהל היעד ומספק ערך, משדר אמינות, יוצר חווית צריכה, ומאפשר למותג שלכם להתבלט ביחס למתחרים. חשוב לדעת כי תוכן המשלב בין טקסט, ויזואליות ואינטראקטיביות, מגיע ישירות אל לב הקהל, מעורר עניין, מאפשר לספר את סיפור המותג ומספק ערך.

בעתיד, המפתח של השיווק הדיגיטלי צפוי להיות התאמה אישית (פרסונלית) של התוכן לצרכים ולהעדפת הלקוח. עיבוד נתונים מתקדם והסקת מסקנות נכונה באמצעות טכנולוגיות חדשניות, עתיד לאפשר אופטימיזציה חכמה ויעילה של התוכן. בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה עתידים להוביל ליצירת תוכן המתאים עצמו אוטומטית להעדפות ולהתנהגות המשתמשים ובאמצעות כך להגביר את רמת הנאמנות למותג.

 

שיווק באמצעות תוכן: חוות דעת מקצועית

כמומחה בתחום כתיבת תוכן וניהולו, אעיד מניסיוני האישי על חשיבותה ויעילותה של שיטת שיווק באמצעות תוכן. ניסיוני בתחום, בתוספת לימוד מתמיד שלו הכולל מעקב אחר חברות שהצליחו בשיטה זו, מעידים על חשיבותה הרבה בכל הקשור למאמצי השיווק של העסק. שיטה זו היא אינה רק כלי להעברת מידע, אלא יסוד מרכזי ביצירת קשר עמוק ואמיתי עם הלקוח בעידן הדיגיטלי.

תוכן איכותי, רלוונטי ועקבי, בתוספת הנעה לפעולה, ניתוח נתונים והסקת מסקנות, עתיד להיות הגורם המכריע בבניית קשר ארוך טווח עם הלקוחות, בקידום המותג, בהפחתת תחושת הספאם הקשורה לשיווק המסורתי, בהנעת תנועה נכנסת לאתר וביצירת לידים איכותיים. חדשנות טכנולוגית ומיקוד בחוויית המשתמש מבטיחים שהתוכן יישאר חלק בלתי נפרד מעתיד השיווק הדיגיטלי, ולכן אני ממליץ ליישם שיטת שיווק באמצעות תוכן זו בעסק שלכם.

 

 

References

*-“Content Marketing Statistics For 2024 (Must Know Data)”, Shewale, R. (2024)

**-“39+ Content Marketing Statistics To Help You Succeed in 2024”, Murton Beets, L. (2023)

***-“155 Must-Know Content Marketing Statistics for 2024”, Hudgens, R. (2024)

אהבתם? שתפו עם חברים שיכולים גם לאהוב!

Picture of יובל פוגל<br/>מומחה תוכן ומקדם אתרים
יובל פוגל
מומחה תוכן ומקדם אתרים

עוסק בכתיבת תוכן משנת 2007 וכותב טקסטים שיווקיים ואינפורמטיביים בתחומי עסקים, שיווק, התפתחות אישית ועוד. מומחה ביצירת תכנים שיווקיים מקיפים, יסודיים, מניעים לפעולה ומוכרים המותאמים לקהלי יעד שונים.

בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בהצטיינות תואר ודיקן מהאוניברסיטה הפתוחה. לרשותי ידע עשיר וניסיון מוכח בשיווק דיגיטלי בתחומי התוכן, SEO (קידום אורגני), ניהול נכסים דיגיטליים ועוד.

במהלך השנים השגתי תוצאות מרשימות במגוון תפקידים. דוגמה מרכזית לכך הייתה בזמן בו הייתי מנהל וכותב תוכן בחברת ביוטכנולוגיה מובילה. למרות שהתחום היה חדש עבורי, כתבתי מאמרי SEO בנושאים מדעיים, עליהן היו חתומים מדענים בכירים מהעולם. מלבד הדיוק המדעי, התמודדתי גם עם אתגר הנגשת התוכן לקהל הרחב בשילוב הנעה לפעולה. התוצאות לא איחרו לבוא, והמאמרים שיפרו משמעותית את נראות החברה ומוצריה במנועי החיפוש, העלו את הדירוגים והגדילו את התנועה האורגנית לאתר.

מעוניינים שאסייע גם לכם? מוזמנים ליצור קשר ולהצטרף לניוזלטר שלי לקבלת עדכונים, טיפים שיווקיים וערך.

הירשמו לניוזלטר שלי לקבלת ערך ותוכן ייחודיים

הרשמה לניוזלטר
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.